KIHT

Профорієнтація молоді – майбутнє суспільства PDF Друк
Наскільки важливий вибір молоддю майбутньої спеціальності за здібностями та бажанням? Що зробити для того, аби кожен сьогоднішній школяр освоїв корисний для нього фах та опинився на своєму місці в житті? 
Ці та інші актуальні питання сучасної профорієнтації були обговорені на круглому столі «Профорієнтація молоді – майбутнє суспільства», що проходив з нагоди фіналу ІІ Всеукраїнського бізнес-турніру для учнів 8-11 класів «Стратегія фірми-2015» 4 квітня 2015 р. у КНЕУ імені Вадима Гетьмана. Захід особливий тим, що об’єднав представників корпоративного сегменту, педагогів вищих і загальноосвітніх навчальних закладів та батьків абітурієнтів, які стоять перед непростим вибором професії.

Слово бізнесу: професіоналізм починається з поклику серця

Корпоративний сегмент на круглому столі представила компанія «Кока-Кола Бевериджис» – меценат багатьох соціальних проектів, спрямованих на відкриття та становлення молодих талантів, і головний спонсор турніру «Стратегія фірми-2015». 

Як зазначила директор департаменту персоналу України і Молдови «Кока-Кола Бевериджис», пані Ірина Брижак, пропозиція взяти спонсорську участь у турнірі впала на благодатний ґрунт. Адже будь-який роботодавець зацікавлений у пошуку ефективних працівників, а професіоналізм, як переконана пані Ірина, починається з поклику серця та бажання чомусь навчитися. Середовище турніру, бізнес-симуляція ViAL+, на її думку, відкриває різноманітні таланти молоді: хай не кожен учасник захоче і зможе стати керівником компанії, проте багато в кого виникне інтерес до виробництва, прагнення «креативити». А найголовніше – турнір допоможе школярам внутрішньо сформулювати для себе, до чого ж вони прагнуть у цьому житті. 

Ірина Брижак справедливо помітила, що «ходяча енциклопедія» знань, отриманих у ВНЗ, не обов’язково стане ефективним практиком. Тому зі шкільної лави слід мотивувати молодь на прикладну професійну діяльність. Притому ту, для якої в конкретного юнака чи дівчини є і здібності, й бажання.

Слово освітян: консолідація з бізнесом потрібна навчальним закладам

Бажання «Кока-Кола Бевериджис» та інших соціально відповідальних компаній співпрацювати з навчальними закладами цілком взаємне – запевнила у своєму виступі начальник відділу менеджменту освіти Інституту інноваційних технологій і змісту освіти МОН України Наталія Клясен. Державна політика в освітній галузі всіляко цьому сприяє: зокрема, наразі розглядається питання про податкові пільги для підприємств, що інвестують у проведення наукових і прикладних досліджень. Пані Наталія підкреслила, що мова йде про співпрацю корпоративного сегменту не тільки з вищими, а й із загальноосвітніми навчальними закладами.

Наступний доповідач –  заступник завідувача кафедри стратегії підприємств Олена Гребешкова – наголосила на тому, що державу, бізнес, навчальні заклади та батьків у справі профорієнтації має об’єднати розуміння спільних інтересів.

Зараз це розуміння, як вважає пані Олена, потребує явного вдосконалення – в першу чергу, через відсутність системного відкритого діалогу. Професійний потенціал школярів, а потім і студентів, має стати реальністю, причому тією, яка потрібна суспільству й державі.

Досить цікавими думками з цього приводу поділився і В’ячеслав Зражевський, розробник проекту з профорієнтації. Він зауважив, що професійна орієнтація молоді у школах має змінити свій формат.

Сьогодні вона, на жаль, часто обмежується зустрічами з представниками ВНЗ та агітацією. А потрібне формування в юнаків і дівчат правдивого уявлення про специфіку майбутнього фаху (дотично до турніру «Стратегія фірми» – бізнес-процесів). Тільки так, напряму зіткнувшись з цією специфікою, школяр може зробити висновок, чи варто йому витрачати кілька років життя на освоєння тієї чи іншої спеціальності.

Слово батьків: профорієнтацію у школах необхідно поліпшити

Змістовною була коротка дискусія про те, чи є профорієнтація обов’язком тільки шкіл, і в її контексті логічно прозвучали міркування батьків старшокласників. Дехто з них говорив навіть про необхідність окремого предмету із профорієнтації в загальноосвітньому навчальному закладі. Було наголошено на важливості набуття практичного досвіду до моменту закінчення ВНЗ, для чого й створювалася у свій час бізнес-симуляція ViAL+. Під час прохождення практики на підприємстві можливості студента досить обмежені, тоді як симулятор дозволяє побачити і «спробувати» виробничий бізнес зсередини без жодного ризику і для практиканта, і для компанії. 

А що робити для того, аби у школяра, майбутнього студента, з’явилося бажання познайомитися із професією, а не просто піти, куди скажуть батьки або туди,  де «престижніше»? Відповідь Ірини Брижак, не лише директора по персоналу, а й матері одинадцятирічного школяра, така: «запалити», зацікавити показати дитині спеціальності хоча б за допомогою екскурсій. «Маленьким дітям розказати, великим – показати», - прекрасний девіз профорієнтаційної діяльності. Чи завжди школа може виконати це нібито просте, а насправді досить складне завдання? 

Своїм досвідом та враженнями з цього приводу з присутніми поділилася Інеса Лозівець, директор Криворізької спеціалізованої школи №9.

У навчальному закладі, який вона очолює, вивчення економічних дисциплін починається з 2 класу, а профорієнтаційна діагностика – із 7-го. Однак тільки 30-40% учнів у майбутньому обирають фах на підставі результатів такої діагностики. Вирішальним лишається слово батьків. До того ж, сучасна шкільна програма лишає всього 6-8 годин на профільні, "профорієнтуючі", предмети. 

Відкритою, як підкреслила пані Інеса, лишається й низка інших важливих питань. Наскільки достовірне уявлення про фах бухгалтера чи економіста може дати учневі, наприклад, учитель математики? А вчитель біології – про спеціальність лікаря? Питання риторичні, однак педагоги можуть і зобов’язані залучати до профорієнтації спеціалістів (у Криворізькій ССШ №9 розгорнений цілий проект «Профорієнтаційний мессидж», у межах якого проводиться така робота). Допоміг у профорієнтації і cимулятор ViAL+ – за словами Інеси В’ячеславівни, саме завдяки  цій комп’ютерній програмі учні її школи дізналися про КНЕУ ім. В. Гетьмана.

Будемо сподіватися на те, що круглий стіл «Профорієнтація молоді – майбутнє суспільства» – тільки початок плідної співпраці держави, освітян, бізнесу та батьківських комітетів, яка допоможе багатьом юним талантам знайти своє місце в житті.

Відео:

 

  

Напишіть нам

Контакти

Адреса для листування: Київ-04210, а/с 189

Наша адреса: 04210, Київ, просп. Героїв Сталінграда, будинок 12 Ж

Наші телефони:

  • (063) 5-08-08-66
  • (050) 56-56-112
  • (050) 809-11-86
  • (097) 224-29-21

e-mail: office@kint.com.ua

Запрошуємо

      

Ми і наші учасники


Інфодошка "Стратегія фірми-2017"


Для учасників Всеукраїнського бізнес-турніру "Стратегія фірми-2017"

Ще відкрита можливість

Замовити сертифікат учасника/півфіналіста

Замовлені раніше сертифікати вже розіслані.

Залишити відгук

Ваш відгук

Замовити симуляцію ViAL+

Учасникам турніру "Стратегія фірми"